online marketing lead generation

Als je iets wil verkopen dan doe je dit doorgaans via leads. Online marketing lead generation is een moderne versie daarvan. Een lead is een opening of een haakje om een verkoop aan te hangen. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan een verwijzing naar een persoon of bedrijf die via een bepaalde weg heeft aangegeven interesse te hebben in jouw product. Dat is een lead, en er zijn veel verschillende manieren om daar aan te komen.

Een lijst kopen

De ouderwetse manier: je kunt bij marketingbureaus leads kopen. Dat kost veel geld maar het zijn dan ook warme leads, ofwel mensen die echt interesse hebben in jouw product of dienst. Die leads gaat veel tijd in zitten dus je betaalt ervoor. Er zijn echter ook makkelijkere manieren.

Via social media

Wist je dat er speciale software bestaat die je helpt leads te genereren via social media? Met name Linkedin is hiervoor uitermate geschikt. Linkedin is namelijk een platform dat sowieso al draait om zakelijke informatie. Via speciale software van Linkedin kun je in al die zakelijke contacten de juiste leads vinden voor jouw bedrijf en ze misschien ook nog direct benaderen, als ze een profiel hebben.